Importanța creativității în business

După cum ne-au demonstrat ultimele luni, viitorul nu este nici predictibil, nici previzibil și trebuie să abordăm cu creativitate orice provocare. Mediul de afaceri se confruntă, mai mult ca niciodată, cu provocări ce necesită noi abordări, iar gândirea creativă a devenit la fel de importantă în business ca în domeniul artistic. Nu este de mirare faptul că liderii de afaceri, într-un raport comandat de Forumul Economic Mondial, au plasat creativitatea ca a treia cea mai importantă abilitate la locul de muncă din 2020, precedată doar de abilitatea de rezolvare a problemelor și de gândirea critică.
Creativitatea ne ajută să inovăm
Creativitatea în afaceri este un mod de gândire care inspiră, provoacă, ne ajută să găsim soluții inovatoare și creează oportunități din probleme. Într-o lume din ce în ce mai asaltată de neașteptat, creativitatea, inovația și abilitatea de a găsi soluții reprezintă cele mai importante componente ale unei companii de succes. Creativitatea i-a ajutat pe antreprenori să reziste în 2020 și a dus la crearea de noi afaceri, adaptate momentului. Pentru ca o companie să poată satisface nevoile clienților pe termen lung, trebuie să fie dispusă să inoveze. Astfel, avem nevoie de creativitate în afaceri pentru a rezolva problemele rapid și pentru a descoperi idei care să mențină utilizatorii interesați și implicați.
Acesta este motivul pentru care unele companii ne-au uimit cu idei noi și soluții uimitoare, în timp ce altele doar au supraviețuit. Gânditorii creativi sunt vizionarii care determină practicile de creștere și inovare într-un mediu economic dificil. Inovatorii prevăd schimbări pe piață și oferă soluții înainte chiar ca oamenii să își dea seama că au nevoie de ele.
Dacă, în trecut, conceptul de creativitate era asociat, exclusiv, cu profesiile artistice, astăzi, gândirea creativă ocupă un rol esențial în afaceri. Problemele se schimbă sub ochii noștri în fiecare zi, iar concurența se intensifică. Creativitatea nu mai este un moft, ci un factor diferențiator, de supraviețuire.
Mediul economic actual favorizează companiile care pot fi flexibile, gândesc rapid și se pot adapta la schimbări. Nu este deloc exagerată afirmația că, fără creativitate, companiile nu își găsesc locul pe piață. Cheia este “adaptarea”, iar creativitatea și inovația sunt cerințele esențiale pentru a nu ne scufunda în valul de schimbări. Fără creativitate, vom apela mereu la aceleași metode învechite, care nu își vor mai găsi utilitatea și vor duce la eșec.
Când vine vorba de gestionarea unei afaceri, inovația este cheia pentru a face orice fel de progres. Iar pentru a inova, avem nevoie de o gândire creativă. În concluzie:
- Creativitatea ne ajută să inovăm și să oferim produse și servicii întotdeauna actuale
- Creativitatea ne ajută să facem față oricărei situații și să rezolvăm problemele întâmpinate de business-ul nostru
- Creativitatea crește nivelul de productivitatea
- Creativitatea poate crește semnificativ șansele de a ne atinge obiectivele
Generează idei și condu-le către rezultate tangibile în cadrul unui curs interactiv
Începând cu 10 Noiembrie, te invităm să îți provoci creativitatea în cadrul unui curs săptămânal creat de antreprenori pentru antreprenorii care dezvoltă un produs românesc, autentic și sustenabil. Principalul obiectiv al cursului este ca fiecare participant să își definească unicitatea, să își dezvolte afacerea și să aducă noutate și ceva inovativ în domeniul său de activitate.
Cursurile se vor desfășura în mediul online, cu aplicații practice offline, într-un mediu restrâns și respectând toate normele de siguranță. Mai multe detalii aici.