Creativitatea, armura de argint în pandemie

Pandemia de Coronavirus s-a răspândit în întreaga lume și ne-a schimbat total obiceiurile, ritmul și percepția asupra tuturor lucrurilor cu care eram obișnuiți. Cu toate acestea, spiritul uman este imbatabil, iar oamenii din întreaga lume au venit cu produse, servicii, idei și soluții inovatoare pentru a combate efectele pandemiei și pentru a se adapta la „noul normal”. Indiferent de domeniul în care activăm, antreprenori, profesori, actori etc., cu toții am încercat să găsim modalități creative de a face lucrurile să funcționeze în vremuri de pandemie. Dacă necesitatea este mama invenției, creativitatea este armura de argint, care ne salvează și ne aduce buna dispoziție.
Creativitatea ne conectează cu sinele interior
Anterior pandemiei, viața noastră avea structură și rutină, iar oamenii erau obișnuiți să trăiască în propriul ritm, putând face tot ce doresc, oricând doresc. Odată cu apariția pandemiei și cu normele impuse, toate conceptele au fost reatribuite. Ne aflăm într-o perioadă de schimbări dramatice, care au loc atât în conștiința socială, cât și în comportamentul uman. În astfel de vremuri, căutăm modele, tendințe care ne ajută să stabilim ce are o bază pentru viitor și ce este doar tranzitoriu. Nu știm încă ce va deveni noua normă și ce va dispărea, însă oamenii au descoperit că pandemia este cel mai bun moment pentru a se conecta cu sinele interior, iar aici intervine creativitatea.
Constrângerile sporesc creativitatea
În ultimele luni, cu siguranță ai observat în mediul online postări „creative”, cu oameni care au început să picteze, să danseze, să gătească, să tricoteze, să facă TikToks și multe altele. În Italia, oamenii s-au reunit pe balcoane pentru a cânta împreună, iar acoperișurile blocurilor au devenit teren de tenis cu distanțare socială. Muzeele au organizat tururi virtuale, întâlnirile s-au mutat în online, iar picnicurile au fost organizate în living. Deși poate părea nefiresc, creativitatea crește în vremuri dificile. Dacă te întrebi de ce, potrivit unui articol de la Harvard, atunci când nu există constrângeri asupra procesului creativ, se instalează satisfacția și oamenii urmează ceea ce psihologii numesc calea celei mai puțin rezistente, adică preferă cea mai intuitivă idee care le vine în minte, mai degrabă decât să investească în dezvoltarea unor idei mai bune. În schimb, constrângerile oferă concentrare și o provocare creativă care ne motivează să căutăm și să conectăm informații din diferite surse pentru a genera idei pentru noi produse, servicii sau procese de afaceri.
De altfel, de-a lungul istoriei, criza a prezentat oportunități pentru inovație. Se crede că William Shakespeare a scris „Regele Lear” în timpul unei epidemii din 1564. În 1665, în timpul perioadei sale de izolare din cauza Marii Ciume, Sir Isaac Newton s-a întrebat „Cum funcționează universul?” și a sfârșit prin a propune teoria gravitației, iar Edvard Munch a pictat o serie de opere de artă în timpul izbucnirii gripei spaniole din 1918.
Activitățile creative duc la o stare de spirit pozitivă
Un alt motiv pentru care numărul exercițiilor creative a crescut este și că angajarea într-o activitate creativă poate duce la o stare de spirit pozitivă. A face față pandemiei nu înseamnă doar să avem grijă de sănătatea fizică, ci și de sănătatea psihică. Pe măsură ce ne confruntăm cu dificultăți, este important să căutăm o armură de argint care să ne protejeze sănătatea și bunăstarea psihică, iar creativitatea ne ajută să ne simțim mai bine. Orice act creativ, indiferent dacă este artistic sau nu, de succes sau nu, duce la creșterea nivelului de dopamină, neurotransmițător care, odată eliberat în corp, creează sentimente de bucurie.
Creativitatea ne ajută să ne cunoaștem mai bine
Exercițiile creative nu ne ajută doar să umplem o parte din timpul alocat unei zile, ci determină concentrarea minții și calmarea creierului, fiind similare cu meditația. Creativitatea este liniștitoare și ne permite să mergem mai adânc în noi înșine, până la miezul nostru, invitând la reflexie. Astfel, creativitatea scoate la iveală sentimentele și dorințele noastre interioare și determină transformarea lor în mărfuri și produse.
Curs creativitate: Metode prin care se dezvoltă un produs autentic
Începând cu 10 Noiembrie, te invităm să îți provoci creativitatea în cadrul unui curs săptămânal creat de antreprenori pentru antreprenorii care dezvoltă un produs românesc, pentru comunicatorii care caută un surplus de creativitate, pentru tinerii artiști care își doresc să se dezvolte sau pentru oricine dorește să se cunoască și să capete o doză de creativitate. Principalul obiectiv al cursului este ca fiecare participant să își definească unicitatea.
Cursurile se vor desfășura în mediul online, cu aplicații practice offline, într-un mediu restrâns și respectând toate normele de siguranță. Mai multe detalii aici.
Despre Trainer
Maria Amelian este fashion designer brand Amelian și trainer în industria creativă. A absolvit UNARTE București și s-a specializat în strategii de modă și costum. Este designer profesionist, atestat UAP și are experiență în toate domeniile modei. Activează în industria fashion de 25 de ani și a colaborat cu branduri naționale, precum: TNR, DADA, Castel Film, NISSA, cât și internaționale, Oliver Grant, Steilmann.
În prezent, pe lângă propriul business, susține o serie de designeri români în dezvoltarea afacerilor.